1. látószög → mutató, amely meghatározza, hogy a játék világának mekkora része látható a képernyőn, jellemzően szögben meghatározva (ezen kívül utalhat a játékvilágnak a képernyőn látható általános méretére is)

A videojátékban a "field of view" (vagy rövidítve FOV) olyan játékmechanizmusra utal, amely meghatározza a játékos által a képernyőn látható területet és látószöget. A field of view (FOV) érték beállítása lehetővé teszi a játékosok számára, hogy személyre szabják a látószögüket a játék során. A magasabb FOV érték szélesebb látószöget biztosít, ami előnyös lehet a többjátékos csatákban, ahol fontos, hogy minél több részletet lássanak a játékosok a képernyőn. 

Példamondat:

  • A játékosok beállíthatják a field of view (FOV) értéket a játék beállításaiban, hogy szélesebb vagy keskenyebb látószöget kapjanak a játék során.
  • A magasabb field of view (FOV) érték lehetővé teszi a játékosok számára, hogy több részletet lássanak a képernyőn, ami előnyös lehet a többjátékos csatákban.
  • Néhány játékosnak alacsonyabb field of view (FOV) értéket kell beállítani, hogy elkerüljék a mozgásérzékenységből adódó rosszullétet a játék közben.

Eredet: A "field of view" (FOV) kifejezés az angol "field" (→ mező) és "view" (→ látvány) szavakból ered. 

Forrás: Patuš Arnold szakdolgozata + jelentese.hu gyűjtés

Ha hasznosnak találod a jelentese.hu ingyenes szolgáltatásait, akkor oszd meg másokkal is, számunkra ez nagy segítség! Köszönjük!

  

Link erre az oldalra: field of view (FOV) jelentése magyarul

Vidanet banner