1. szkriptelés → a játékmenet bizonyos részeit meghatározó szabályrendszer (játékmenet forgatókönyv)

A videojátékokban a scriptinget általában a játékfejlesztők használják a játékmenet elemek, mint például a karakterek viselkedése, a történet eseményei vagy a játék mechanikái meghatározására. Egyes játékokban a játékosok is használhatják a scriptinget, például a Minecraftban, ahol a játékosok szkripteket írhatnak a játék egyes aspektusainak automatizálására. Azonban néhány játékos azt is állítja, hogy a scriptinget a játékok néha "előre megírt" eredmények elérésére használják, például a sportjátékokban, ahol úgy érzik, hogy a játék előre "eldönti" a mérkőzések eredményét, az nem a játékosok teljesítménye alapján alakul ki.

Példamondat:

  • Tamás a FIFA játékban scriptingre gyanakodottt, mert úgy érezte, hogy nem tudja irányítani a játékot, bármit is tesz. Mintha a játék végeredménye már előre meg lett volna írva.
  • A játékfejlesztők scriptinget használnak a karakterek és az események viselkedésének meghatározásához a játékban.
  • Az egyik játékos azzal vádolta a játékot, hogy scripting miatt veszített, mert úgy érezte, hogy a játék előre megírt szkriptek alapján döntött a mérkőzés eredményéről, nem pedig a játékosok teljesítménye alapján.
  • A Minecraftban a játékosok scriptinget használhatnak a játék automatizálására és a bonyolult struktúrák létrehozására.

Eredet: A "scripting" szó az angol "script" (szkript) szóból származik, ami a számítástechnikában egy előre megírt programkód sorozatot jelent, amely utasításokat tartalmaz a számítógép számára.

Forrás: Patuš Arnold szakdolgozata + jelentese.hu gyűjtés

Ha hasznosnak találod a jelentese.hu ingyenes szolgáltatásait, akkor oszd meg másokkal is, számunkra ez nagy segítség! Köszönjük!

  

Link erre az oldalra: scripting jelentése magyarul

Vidanet banner