1. (üzlet) versenytársak összessége, piaci riválisok → vállalatok vagy személyek, akik azonos vagy hasonló termékekkel, szolgáltatásokkal versenyeznek azonos piaci szegmensben
  2. (általános) versengés, verseny

A konkurencia fogalma a gazdaságban és az üzleti életben kulcsfontosságú, mivel a piaci verseny hozzájárul az innovációhoz, a minőség javulásához és általában véve a fogyasztói választék bővüléséhez. A vállalatok versenystratégiái, piaci pozícióik és üzleti döntéseik gyakran a konkurenciaelemzés eredményein alapulnak, ami segít megérteniük a piaci dinamikát és azonosítaniuk a lehetséges előnyöket vagy kihívásokat.

Példamondat:

  • A cég folyamatosan figyelemmel kíséri a konkurenciát, hogy megőrizze piaci részesedését.
  • Az új termék bevezetésekor fontos elemezni a konkurencia árazási stratégiáit.
  • A vállalat sikeresen különböztette meg magát a konkurenciától egyedülálló szolgáltatásaival.

Eredet: A "konkurencia" szó a latin "concurrere" igéből származik, ami 'együtt futni', 'versenyezni' jelentéssel bír. A konkurencia így azokra a szereplőkre utal, akik egy adott piacon vagy területen versenyeznek egymással az erőforrásokért, ügyfelekért vagy piaci pozícióért. A verseny és a konkurencia fogalma az üzleti stratégia és a piacgazdaság alapvető eleme.

Forrás: jelentese.hu gyűjtés

Ha hasznosnak találod a jelentese.hu ingyenes szolgáltatásait, akkor oszd meg másokkal is, számunkra ez nagy segítség! Köszönjük!

  

Link erre az oldalra: konkurencia jelentése magyarul

Vidanet banner