1. dialógusfa, párbeszédfa a játékos és egy nem játékos karakterrel (NPC) interakciója során kapott választási lehetőségek sora

A videojátékban a "dialog tree" olyan játéktervezési elemre utal, amelyben a játékosok a karakterekkel folytatott párbeszédek során válaszlehetőségek közül választhatnak, és ezek a választások befolyásolhatják a játék történetét, a karakterekkel való kapcsolatokat vagy a játékmenetet.  A párbeszédfák használata a játékban a játékosok számára nagyobb szabadságot és befolyást nyújt a játék narratívájára, és hozzájárulhat egy mélyebb, személyre szabott játékélményhez. A játékfejlesztőknek gondosan meg kell tervezniük a dialógusfákat, hogy a játékosok által hozott döntések valóban érzékelhető hatást gyakoroljanak a játék történetére és a karakterekkel való kapcsolatokra.

Példamondat:

  • A játékban a párbeszédfa lehetővé teszi a játékosok számára, hogy különböző válaszlehetőségek közül válasszanak, ami befolyásolhatja a történet kimenetelét.
  • A dialógusfák használata a játékban gazdagabb narratív élményt nyújt a játékosok számára.
  • A játékfejlesztőknek figyelmesen kell megtervezniük a párbeszédfákat, hogy a választások valódi hatással legyenek a játékmenetre és a történetre.

Eredet: A "dialog tree" kifejezés az angol "dialogue" (→ párbeszéd, dialógus) és  "tree" (→ fa) szavakból ered, ezek együttes jelentése "párbeszédfa". 

 

Forrás: Patuš Arnold szakdolgozata + jelentese.hu gyűjtés

Ha hasznosnak találod a jelentese.hu ingyenes szolgáltatásait, akkor oszd meg másokkal is, számunkra ez nagy segítség! Köszönjük!

  

Link erre az oldalra: dialog tree jelentése magyarul

Vidanet banner