1. játékosítás, játékos ösztönzésaz emberek ösztönzése a játékokból ismert elemek felhasználásával valamilyen feladathoz (pl.: tanulás, munka) kapcsolódó cél elérése érdekében

 

A gamifikáció célja, hogy a résztvevők számára érdekesebbé és ösztönzőbbé tegye a tevékenységeket. Azáltal, hogy játékos elemeket alkalmaznak, növelhető az elköteleződés, a tanulás, a teljesítmény, valamint a résztvevők motivációja és szórakozása. Például a cégek gamifikációt alkalmaznak a munkavállalók teljesítményének növelésére, vagy az iskolák a diákok bevonására.

 

Példamondat:

  • Jellemzően azokat a folyamatokat szokás a gamifikáció eszközrendszerével megtámogatni, amiken szeretnénk, hogy az emberek végighaladjanak, de ők nem éreznek erőteljes késztetést erre
  • Péter cégénél egy új informatikai rendszert vezetnek be, aminek a használatát a gamifikáció segítségével ösztönzik a dolgozók körében.
  • Az új oktatási platform gamifikációval ösztönzi a diákokat, hogy lelkesen tanuljanak és teljesítsék a feladatokat.
  • A vállalat a munkahelyi teljesítmény növelése érdekében gamifikációs elemeket vezetett be a napi feladatokba.
  • A marketingkampány során gamifikációt alkalmaztak, hogy a vásárlók pontokat gyűjthessenek és jutalmakat nyerhessenek.

 

Eredet: A "gamifikáció" az angol "gamification" szóból származik, amely a "game" (játék) és a "-fication" (valami átalakítása) elemekből áll.

Rokon értelmű szavak: játékosítás, játékmechanizmusok beépítése, ösztönzés játékos eszközökkel.


Ha hasznosnak találod a jelentese.hu ingyenes szolgáltatásait, akkor oszd meg másokkal is, számunkra ez nagy segítség! Köszönjük!

  

Link erre az oldalra: gamifikáció jelentése magyarul

Vidanet banner