1. átvezető jelenet, átvezető kisfilm → nem játszható animált vagy élőszereplős jelenet egy videójátékban, amelyet általában történetmesélő eszközként használnak, és jellemzően a filmművészet bevett szokásaihoz igazodik.

A videojátékban a cutscene olyan jelenetekre utal, amelyek a játékmenet és az interaktív részek között jelennek meg, és általában a játék történetének bemutatására, a karakterek közötti párbeszédekre vagy a fontos események lejátszására szolgálnak. A cutscene-ek segítik a játékosokat abban, hogy jobban beleéljék magukat a játék történetébe, és megértsék a játék világának működését és a benne rejlő konfliktusokat. A cutscene-ek általában előre animált jelenetek, de néhány játékban élőszereplős felvételeket vagy interaktív jeleneteket is találhatunk.

Példamondat:

  • A játék során a cutscene-ek segítségével a játékosok megismerhetik a történetet és a karakterek közötti interakciókat.
  • A játékosok gyakran várják a cutscene-eket, mivel ezek a jelenetek izgalmas részleteket tárhatnak fel a játék történétével kapcsolatban.
  • A cutscene-ek általában a fontosabb események előtt vagy után jelennek meg, hogy mélyítsék a játékosok történetbe való beleélését.

Eredet: A "cutscene" kifejezés az angol "cut" (→ vágás) és "scene" (→ jelenet) szavakból ered, ami "átvezető jelentetet" jelent.

Forrás: Patuš Arnold szakdolgozata + jelentese.hu gyűjtés

Ha hasznosnak találod a jelentese.hu ingyenes szolgáltatásait, akkor oszd meg másokkal is, számunkra ez nagy segítség! Köszönjük!

  

Link erre az oldalra: cutscene jelentése magyarul

Vidanet banner