1. (marketing) zöldre mosás → egy vállalat azon tevékenysége, amikor környezetbarátnak állítja be magát, de ez valójában nem igaz

A greenwashing olyan marketing tevékenységet jelent, amelynek során egy vállalat vagy szervezet úgy próbálja bemutatni magát vagy termékeit, mintha környezetbarátak lennének, annak ellenére, hogy valójában nem azok. A vállalatnak ezzel az a célja, hogy elnyerje az ügyfelek szimpátiáját és bizalmát, ám amikor kiderül az igazság, akkor éppen ellenkező hatást ér el vele.

Példamondat:

  • A vállalat zöld logója és fenntarthatósági kampánya greenwashingnak bizonyult, mert a valóságban semmilyen környezetbarát intézkedést nem vezettek be.
  • Az elmúlt években egyre több vállalatot vádolnak greenwashinggal, ami fokozza a fogyasztói szkepticizmust.
  • A fogyasztók egyre éberebbek a greenwashing kapcsán, mivel sokkal jobban odafigyelnek a vállalatok tényleges környezetvédelmi gyakorlatára.

Eredet: A "greenwashing" szó az angol "green" (zöld) és "whitewashing" (meszelés) szavak összevonásából származik. A "whitewashing" eredetileg az épületek fehérre meszelését jelentette, de átvitt értelemben arra is utal, amikor valaki tisztára akar mosni valakit, valakiket, vagy egy helyzetet a valós problémák elfedése árán.

Forrás: jelentese.hu

Ha hasznosnak találod a jelentese.hu ingyenes szolgáltatásait, akkor oszd meg másokkal is, számunkra ez nagy segítség! Köszönjük!

  

Link erre az oldalra: greenwashing jelentése magyarul

Vidanet banner