1. "Árpád pokla" → az a jelenség, amikor az erősebb játékos nem tud szintet lépni, mert a gyengébbek lehúzzák az átlagát (egyes vélekedések szerint valójában arról van szó, hogy a játékos hajlamos saját képességeit túlbecsülni, illetve a vereségekért és a rossz teljesítményért a csapattársait okolni)

Az Elo hell a videojátékok, különösen a csapat alapú online játékok kontextusában olyan állapotra utal, amikor az erősebb játékosok nem képesek fejlődni vagy előre lépni a ranglétrán, mivel gyengébb csapattársaik alacsonyabb teljesítménye lehúzza őket. Az Elo hell egyes vélekedések szerint inkább egy pszichológiai jelenség, amelyben a játékosok saját képességeiket túlbecsülik és a csapattársaikra hárítják a felelősséget a vereségekért. Az Elo hell fogalma sok játékban, például a League of Legendsben, a Dota 2-ben és az Overwatchban is megjelenik.

Példamondat:

  • Zsuzsa úgy érezte, hogy az Elo hellben ragadt, mivel nem tudta növelni a rangját, függetlenül attól, hogy mennyit játszott és mennyit fejlődött.
  • Az Elo hellben lévő játékosok gyakran úgy gondolják, hogy csapattársaik miatt nem tudnak előrelépni a ranglétrán.
  • Sokak szerint az Elo hell valójában egy pszichológiai jelenség, mivel a játékosok saját teljesítményüket hajlamosak túlbecsülni, és hibáikat másokra próbálják kenni.

Eredet: Az "Elo hell" kifejezés "Élő Árpád" (angol írásmóddal Arpad Elo) nevéből és az angol "hell" (→ pokol) szóból ered. Élő Árpád híres fizikus és sakkozó volt, az ő nevéhez fűződik a sakkjátékosok játékerejét meghatározó "Elo" értékelési rendszer kifejlesztése. 

Forrás: Patuš Arnold szakdolgozata + jelentese.hu gyűjtés

Ha hasznosnak találod a jelentese.hu ingyenes szolgáltatásait, akkor oszd meg másokkal is, számunkra ez nagy segítség! Köszönjük!

  

Link erre az oldalra: Elo hell jelentése magyarul

Vidanet banner