1. kijelző, kijelző-interfész → a játékokban általában a képernyő szélén megjelenített adatok (pl. az egészség, a tapasztalat, a tárgyak, a térképek, a játékos irányítása alatt álló egységek és egyéb metaadatok)

A videojátékok világában a HUD a képernyőn megjelenő információkra utal, ahol például az életpontok, a lőszermennyiség, a küldetési célkitűzések és más hasonló adatok csoportosítva láthatók. A HUD fontos eszköz a játékosok számára, hogy könnyen hozzáférjenek a játékban szükséges információkhoz anélkül, hogy elvonná a figyelmüket a játéktól. A jó HUD egyszerű, letisztult és könnyen érthető, hogy a játékosok gyorsan megtalálják a szükséges adatokat. 

Példamondat:

  • A HUD egyaránt megjeleníti a játékos életpontjait, lőszermennyiségét és a küldetési célkitűzéseket.
  • A jó HUD kialakítás segít a játékosoknak könnyen áttekinteni a fontos információkat anélkül, hogy elvonnná a figyelmüket a játéktól.
  • A heads-up display testreszabhatósága lehetővé teszi a játékosok számára, hogy csak azokat az információkat jelenítsék meg, amelyekre valóban szükségük van.

Eredet: A "heads-up display" (HUD) kifejezés az angol nyelvből származik, és eredetileg a repülőgépek és egyéb járművek műszaki berendezéseire utalt, amelyek az információkat úgy jelenítették meg, hogy a pilóta vagy a vezető szemét ne kelljen levennie a célpontról. 

Forrás: Patuš Arnold szakdolgozata + jelentese.hu gyűjtés

Ha hasznosnak találod a jelentese.hu ingyenes szolgáltatásait, akkor oszd meg másokkal is, számunkra ez nagy segítség! Köszönjük!

  

Link erre az oldalra: heads-up display (HUD) jelentése magyarul

Vidanet banner